#Emmys2014

Nie mogę się doczekać zbliża się moje święto, już jutro po raz 66 zostaną wręczone nagrody za najlepsze telewizyjne produkcje. Ponadrabiałem zaległości i pierwszy raz będę mógł oglądać oraz w większości kategorii uczciwie typować zwycięzców.



NAJLEPSZY SERIAL KOMEDIOWY

Pominąłem seriale dramatyczne, wstyd przyznać ale nie oglądałem Gry O Tron - wmawiam sobie od trzech lat, że najpierw sięgnę po książkę ale nadal trudno mi złapać egzemplarz książki w księgarni lub bibliotece, Detektywów widziałem tylko w dwóch epizodach, Breaking Bad nigdy mnie nie kręciło, Downton Abbey czasami udało mi się obejrzeć na jedynce, a Mad Men przeraża mnie swoimi 93 odcinkami. Tak, widziałem tylko House Of Cards.
Ale wracając do komedii, w tym roku nominowane zostały dwie produkcje HBO Figurantka (jeśli pozwolicie, od teraz będę używać tytułu oryginalnego) i Dolina Krzemowa, LouieTeoria Wielkiego Podrywu, Współczesna Rodzina oraz Orange Is The New Black. Z wymienionych produkcji nie widziałem tylko Doliny Krzemowej oraz Louie.
Nie mam pojęcia który serial wygra. Gdybym to ja miał wybrać zwycięzce, chyba nagrodę wręczyłbym OITNB lub Veep.
Oba seriale są rewelacyjne, tylko niestety różne. Veep to prosto nakręcona komedia polityczna, a pomarańczowe uniformy to mega produkcja zagranicznej wypożyczalni filmów Netflix. W jednym serialu dostaję super scenariusz, postacie, w drugim również tylko że w 13 odcinkowym świecie gdzie jeden epizod to godzina mam lepszą możliwość by wczuć się w klimat serialu poznać lepiej bohaterów itp.
Przez nie równą konkurencje wygra serial wypożyczalni filmów, a szkoda bo Wiceprezydent jest równie dobra.

NAJLEPSZA AKTORKA W SERIALU DRAMATYCZNYM

Bardzo, ale to bardzo chciałbym aby na scenę w drogę po statuetkę weszła Lizzy Caplan. W Masters Of Sex jest rewelacyjna. Widziałem z nią parę filmów i nigdy nie powiedziałbym że jest dobrą aktorką, raczej średnią troszkę powyżej średniej.
Masters Of Sex to serial dramatyczny oparty o biografię Williama Masters'a i Virginii Johnson, którzy w latach 40 wzniecili seksualną rewolucję.
Lizzi oczywiście wciela się w główną bohaterkę Virginie, jest niesamowicie piękną i odważną kobietą, w serialu nie świeci tylko aktorstwem ale również ciałem.
Warte wyróżnienia są Robin Wright która w drugim sezonie House Of Cards stała się ważniejszą postacią, zostało o duży stopień wyeksponowane aktorstwo jednej z najbardziej niedocenionych aktorek Ameryk, oraz Kerry Washington.
Niektórzy nazywają ją aktorką jednej twarzy, no fakt może nie używa ekspresji tak często jak inne aktorki ale w trzecim sezonie Scandal zagrała inaczej niż w poprzednich.
Nie oglądałem Homeland, ale zapewne Claire Danes ma równe szanse, a może i większe niż reszta nominowanych.

NAJLEPSZA AKTORKA W SERIALU KOMEDIOWYM

Jak wygra Taylor Schilling to mnie krew zaleje, ten kto oglądał Orange is ... wie o co mi chodzi. Dla mnie osobiście Taylor jest najgorszą aktorką w obsadzie. Po 10 minutach nie da się wytrzymać jej towarzystwa na ekranie.
Jakbym nie wiedział że pod uwagę brane są ostatnio wydane sezony od razu wytypowałbym zwycięzce. Amy Poehler, Edie Falco lub Julia Louis-Dreyfus. Ale niestety dla dwóch pań po lewej stronie ostatnie sezony nie były łaskawe. Amy była o wiele lepsza w pierwszych sezonach. Wiadomo praca nad jednym i tym samym może męczyć, nużyć, konsekwencją jest tylko nominacja. Siostra Jackie [ M I N I   S P O Y L E R ] jest znowu ''zła'' , w szóstym sezonie, nie grała źle, ale myślę, że Jury mogło się już znudzić manierą siostry Jackie, lub odwrotnie mogą ją nagrodzić za bycie autodestrukcyjnym potworem... . Nareszcie Julia, jaką ona jest niesamowitą aktorką, można by godzinami oglądać jej wrzeszczenie na Garego, jako Wiceprezydent jest genialna, z ręką na sercu nie widziałem lepszej aktorki serialowej. To jak gra zagubioną Alicję w jednym ze skrzydeł Białego Domu jest imponujące. Trzymam za nią kciuki, mam nadzieje, że wygra PO RAZ TRZECI Z RZĘDU telewizyjnego Oscara. Tak z innej beczki, czy ona wygląda wam na 53 lata?!
Wytrzymacie jeszcze chwilę ? Została mi jedna kategoria.

NAJLEPSZA AKTORA W MINI SERIALU LUB FILMIE TELEWIZYJNYM

Teraz dopiero mamy głośne nazwiska.  Jessica Lange, laureatka dwóch Oscarów, oraz dwóch nagród Emmy za (spektakularne) Szare Ogrody (Jeśli nie widzieliście to sprintem lećcie do kiosku, warto) oraz American Horror Story.
Helena Bonham Carter dwukrotnie dominowana do Oscarów jak również do Emmy. Nie wymienię pozostałych aktorek, bo jak się domyślacie ... nie widziałem z nimi seriali / filmu.
A teraz najważniejsze pytanie ... Kto Wygra ?
Akurat w tej kategorii trudniej mi wytypować najlepszą aktorkę. Panią Langę ubóstwiam prawie równie co Meryl Streep, w trzeciej odsłonie amerykańskich horrorów dała moim zdaniem lepszy popis aktorstwa niż w poprzednich sezonach. Helena w tegorocznym filmie telewizyjnym Burton & Taylor zagrała fenomenalnie, problem w tym że fenomenalnie dla mnie. Nie oglądałem żadnego filmu z Elizabeth Taylor, nie wiem jaką ma gestykulacje czy akcent, nic. Oglądając film nie widziałem ikony kina, widziałem postać fikcyjną graną przez niesamowitą aktorkę.
Więc nie wiem. Nie wiem kto wygra statuetkę w tej kategorii.

Komentarze

Popularne posty